Årsberetning 2016

19/3-2017

Fodboldgalla løb af  stablen for 5. gang i 2016.

Der blev vanen tro kåret årets træner, samt spillet en række kampe.

Ramsing cup

Endnu et år var der stor deltagelse ved Ramsing cup, som både for trænere, spillere og forældre var en stor succes.

Fodboldskole

Endnu et år forløb med DBU fodboldskole og endnu et år forløb med Poul og Kim Guldager som fodboldskoleledere. Det var endnu en succes (som sædvanligt). Fodboldskolen arrangeres igen i 2017 med de to som ledere, dog for sidste år, da de ønsker at overlade ansvaret til en ny. Der arbejdes på at finde en ny ansvarlig, der eventuelt kan læres op, under årets fodboldskole.

Pigefodbold

Der har i løbet af 2017 været arrangeret 2 aftener med ”pigefodbold”, hvor alle piger, medlemmer som ikke medlemmer, har været inviteret til fodbold og hygge på stadion i et par timer, hvor der efterfølgende er blevet sluttet af med en omgang pizza i klubhuset. Det har været en stor succes med rigtig mange aktive som ikke aktive piger på stadion. Det forventes gentaget i 2017, sammen med et lignende arrangement for drenge.

Fodboldudvalget

I fodboldudvalget stoppede Louise Poulsen som formand i sommeren 2016. Derudover trådte en række øvrige medlemmer ud. Det lykkedes at fylde hullerne ud, og vi har pt. hænder til at løse vores nuværende opgaver. I 2017 stopper et par stykker, som vi arbejder på at få erstattet. Der afholdes IKKE valg som sidste år af tre årsager. Dels at vi arbejder på konkrete emner til at tage over for Kalle Rotvig og Jan Larsen, der udtræder af udvalget, dels at vi afventer udbyttet af den helt konkrete frivillighedsstrategi der arbejdes på i forretningsudvalget og til sidst fordi vi er i gang med at arbejde, som beskrevet senere, der gør at vi får mere synlighed i forhold til mængden af opgaver, samt indholdet i de enkelte, hvilket i sidste ende også vil lette rekrutteringen af frivillige.

Klubhus

2016 var også året hvor den store renovering af vores klubhus tog sin start. Med Jan Andresen i spidsen med en stort og flot stykke arbejde, så begynder det færdige resultat snart at tage form. Der mangler stadig frivilligt arbejde og flere omklædningsrum er endnu ikke brugbare her 2 uger før sæsonstart, men arbejdet forventes hurtigst muligt at blive afsluttet.

Opgavekort

Vi er gået i gang med et projekt, sideløbende med håndboldafdelingen og forretningsudvalgets frivillighedsstrategi, der skal gøre os bedre klædt på til den skiftende arbejdsstyrke i udvalget, samt sikre at vi fremadrettet har nemmere ved at rekruttere nye frivillige og sikre en rød tråd i strategien fremover. Der vil fremover være en høj grad af skriftlighed i vores opgaver og kommunikation, der vil gøre det nemmere for andre at træde ind i udvalget, samt hjælpe med opgaver.

Af Torben B. Pedersen

Formand, ØIF fodbold